Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egerek Gececeksin (Karoglanin 07. 07. 2013 Pazar Vaazi)

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egerek Gececeksin (Karoglanin 07. 07. 2013 Pazar Vaazi)




      Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egerek Gececeksin


      07. 07. 2013 Pazar


      Euzubillahimineşşeytanirracim




      Bismillahirrahmenirrahim


      vedhulubabe succeden nagfirleküm hatıy'atiküm* seneziydül muhsiniyn.


      Sadakallahul aziym Araf Suresi 161


      Bismillahirrrahmanirrahim.Ya hadiyel müdilliyne ve ya rahimel

      müznibiyn ve sallu ala muhammed raufurrahimiyne ve şefial ümmetiyne ve

      habibel Rabbel alemiyne.


      Yolculugumuza başliyoruz


      Yolculugumuz kapidan girmenin adabi hakkindaki ayet ile

      başladi.kaldigimiz yerden devam edecegiz. işde ilk evi ve kabeyi

      bulmakdan bahsettik ve babaya giriş agzindan lokma olarak amma anneye

      giriş egilerek yani işde osmanli


      humayin odasina giriş kapisini öyle yapmişlarki bu ayete mazhar

      olacak şekilde ve padişahda o kapidan girer padişahin huzuruna girende o

      kapidan girer ve girmeden boynunu egerde girer.


      işde gecenki vaazimizda kabe ve ilk evden bahsettik bu hafta ise dünyaya giriş kapisindan bahsedecegiz.


      Ademi yani ilk evi babayi ve babanin kalbini bulan dedik artik

      kible degiştirip yönünü anneye dogru tutmalidir dedik ve anneye gidecek

      olan cocugun, insanin ruhu anneye dahil olcagi kapi işde ordan gececek

      olan icin egilipde girme kapisi yanirahim kapsi egimi yere dogrudur.

      yani Adem aleyhisselam dişinda annesiz dünya gelen varmi yok ve Annenin

      Rahmi nasil bir acida duruyor ise evet biraz müstehcen şeylerden

      bahsediyoruz amma vaaza girişgah yapmak icin anlatmak icab etmekde. işde

      rahimin kadin ayakda dururken olan acisi işde giriş kapisinda olmasi

      gereken acidir.işde cilehaneler yere dogru kazilmis cukurdur ve oraya

      girmek icin egilip aşagi dogru inilir ve odaya girilip orda dogrulunur .

      yani işde yani kainattan dünya geliş demek işde aşagi dogru aşagi dogru

      olan yolculukdur. yani anne kible degiştirdikten sonra ikinci kalbin

      sahibi olan kimse. işde cocugu anne karninda taşir ikende işde cocuk

      yine o egim ile taşinir ve aneyi bulduktan sonraki yolculukda işde dünya

      geciş kapisi işde onda eger cocuk dogru bir istikamet ile gelir ise

      dikkabak denen bir istikamet ile yani yere dogru iniş ve kafasi aşagi

      dogru ve ayaklari yukarda kalacak şekilde bir iniş olur. fakat anne

      dogumda yatarak dogum yapar ise işde bu egim dünya gecerken yan bir

      geciş ile gecer fakat bazilari işde ters gelir ve onlar dünyada ayakda

      dikilenler olurlar ve onlar ölmeyi istemeyen ve kendilerini haşa tanri

      addetcek kadar azitan ahmaklar olurlar. yani ters geliyor yani herkes

      aşagi dogru onlar yukari dogru ve eger onlar ölmeden dogar ise, işde

      düzene ters duran kimseler olurlar cogunlukla.Herkes mersine onlar

      tersine.işde firavunlar nemrutlar bunlardandir amma böyle dedik diye

      hepside öyle degildir. mesela tavsan ayaklari önce kafasi sonra cikar

      anne karnindan yani dedikya herşeyde bir irregular form vardir. fakat

      amma kuzunun ters gelmesi bizaginin ters gelmesi cocugun ters gelmesi

      yahut atin yavrsunun ters gelmesi irregular degil o kuralllara uymayan

      demekdir.işde ingilizcede : go went gone veya be was been veya drive

      drove driven mesela yine almancada fahren fährst fuhr gibi iregular

      formlar vardir yani işde gelen kimse fiili ile gelir yani pilot olcak

      pilotluk ile gelir yahut şoför, şoför olarak ve yine marangoz kesip

      bicmek icin icin gelir yani işde dünya gecerkende ingiliz birisi eger

      şoför ise yani drive drove driven yani irregular formda gelir yani

      annesinden ters olarak dogar cünkü onun fiili tersdir irregulardir yani

      ingilizcede irregular amma bir türk şoför sürmek fiili düzensiz

      fiillerden degildir yani bir türk şoför annesinden normal dogum olarak

      dogar yine türkcede düzensiz fiiller azdir fakat o az olan düzensizler

      cok karmaşikdir bir yabancinin onu anlamasi zordur ve böyle bir düzensiz

      türkü anlamakda zor olur. yine almanca go neden went olur ikinci

      halinde kim anlatabilir bunu ayrintisiyla kimse amma işde olmuş go went

      olmuş ve oluyor yani go iken ayaklar yukari dönüyor bu seferde yani

      ikizlerde eger düzensiz fiil olursa onlar düz gelirler demekdir bu

      halbuki düzensiz fiil amma bacaklar yukarda kafalar aşagida yani went

      demek işde birde dönmek manasinadir yani dönen dogmadan önce dönebilen

      demekdir.wenti wend yap dönen demekdir.


      Peygamberimiz bir hadisinde şöyle buyurmuşlar :Allahin en sevgili

      kullari Allahi kullara sevdiren ve kullarida Allaha sevdiren

      kimslerdir.


      ve peygamberimiz sünnetlerinde sagdan yemek sagdan giymek sagdan

      girmek soldan cikarmak ve camiden sol ile cikmak gibi bize irregular

      olmayan dogru istikamet yolllari göstermişler.


      ben cocuktum ablamda benden büyük amma oda cocuk ve namaz

      hocasindan din dersleri okuyor ve okudu banyoya sol ayak ile girmek diye

      ve dedi herhalde yalniş yazmişlar sol degil sag ile girmek gerek dedi,

      halbuki o herşeyin sagdan iyi oldugunu anladigi icin banyoya soldan

      olmasi gereketigine inanamamiş demekki. işde banyoya tuvalate soldan

      girilir yani irregular form gerekir yine camiden sol ile cikilir evden

      sag ile cikilir yani camiden cikis irregular formdur.


      işde kible meselesinde anne karninda günü tamam eden cocuk eger

      irregular degil ise o zaman dünyaya gelcegi gün tekrar kible degiştirir

      ve artik onun kiblesi dünyanin kiblesi olurki onun icin kafasini aşagi

      olarak döner ve cikmaya hazirlanir işde tuvalete sol ile giripde sag ile

      cakacagini bilmeyen ahmak eger irreguler ise dönecegini bilmez ve ve

      kafasi üstü dönmez ve direk ayaklari ile cikmak ister eger ebesi ve

      doktoru marifetli ise onu ölmeden annesini yaralayip kesip cikarir yani

      daha gelmeden annesini üzen kimse. dogru gelen kimse annesini üzmeden

      dogru dönüş ile dönüp kible degiştiripde gelir. ve bu kible degiştirme,

      ücüncü kible degiştirmedir. yani kibleden kasdimiz yön degiştirme

      istikamet degiştirmekdir. fevellu vecheke ayeti tezahürü.işde bugünün

      hiristiyani dogru yolu bulmak icin önce istikametini düzeltcek ve

      kabesini bulcak yani anne babasina iyi davranip müttekilerden olcak

      ondan sonra hidayete ercek bu zamnda hidayetin kapisi mehdiden gecer ve

      mehdiyi bulan kible degiştirip kilise yerine kabeye döncek kabeyi bulan

      annesini bulmuş demekdir anneyi bulan kabeyi hac edende hacdan sonra

      muhammedi ziyaret etcek ve muhammedi bulanda sünnet, sünnet dogru yolu

      takip edecek ve böylece cikiş kapisini bulabilsin yani TOR a varabilsin.


      işde vuslata ermek budur. yani buradada o kimseye ya o vardigi

      zaat müşahade ettirilir yahut sadece bilir yahut zanneder yani buna

      teceliiyi zati müşahede denirki. işde vuslata eren varcagi yere ulaşan

      kimselerin hepsi o zati görmezler ve isra suresinde(72) buyruldugu üzre

      bu dünyada kör olanlar ahiretdede kör olurlar ayeti geregi. bazi

      kimseler vuslata ermesine ragmen vardiklari zaati görmezler. bazilarina

      zati tecelli müşahede olur bazilari sadece ilmen bilirler bazilarida

      zanni galibince oraya vardiklarini hissederler. ve tarikatda olmasina

      ragmen bazilarina zati müşahade olmaz onlar vasita ile bilebilirler yani

      vesilelerle bilirler yani körün degnekle yörümesi gibi yani his ile,

      hissi duygulari ile bilebilirler.


      işde erkek cocuklarinin zekerinin sünnet derisinin kesilmesine de

      bizler sünnet deriz ve bu sünnetin müstehab olani cocuk daha bulug

      cagina girmeden önce yapilan sünnet kesimidir ve hz hüseyin efendimiz

      dogumundan yedi gün sonra sünnet ettrilimişdir ve kirkinci günüde sünnet

      etirilebilir bunlar müstehab olanidir. vacib olan vakti bulug cagina

      girincedir ve geciktirlilmemesi gerekir. ve eger bir kimse yaşi büyük

      iken islama girer ise onunda hemen sünnet edilmesi gerekir. nitekim ömer

      efendimizin oglu Abdullah Salimi ve Nuaymi bizzat sünnet etmişdir, ve

      koc kesmişdir. işde sünnetcilik meslegi


      ömerilerden devam eder ve sare annemize dayanir ve ikinci kol

      ibrahim kolu ibrahim aleyhisselam kendini ilk sünnet eden zaat olup onun

      koluda muhammede dayanir ve ismaililerdir. yani sünnetcilikde sünnetdir

      müminlerin icinde sünnetcilerin yetiştirilmesi ve bulunmasi

      müstehabdir.


      yine rivayete göre bütün canavarlar ömer efendimize bagliydilar ve ondan korkarlardi.


      işde canavarlarda ikiye ayrilir sag eliyle sag pencesiyle avlanip

      yiyenler sol eliyle avlanip yiyenler ve iki pencesiyle avlanan birde

      iregularlar vardir. yani işde sag ile yemek sünnetdir ve bazilarida sol

      ile yerler ve onlar avrupalarilar bunu birde fransizlik addetip

      modernlik sayarlar ve birde on parmagi ile yiyenler vardir yani iki

      eliyle yiyenler. işde bir kimsenin aslanmi oldugu akbabami oldugu hangi

      pencesini kullandigina bakar. yani leşmi yiyor yoksa semizmi yiyor yahut

      artik mi yiyor aslan artigi yiyen sirtlanlar gibi yani sagdanmi gidiyor

      soldanmi yoksa kirşehiriler gibi ortadanmi.


      işde padişah olsan o kapidan gecerken eger muhammedin adabina

      uyacaksan o zaman boynu nu egcen öyle girecen o kapidan yoksa AKP liler

      gibi önden girip arka kapidan cikar ise, onlara götten firlama derler.

      işde dünyaya kafasi üstü gelcegi yere, ayaklari üstü gelirler ve

      annesinin götünden firlar cikarlar cünkü ara deri kesilir ve rahim ile

      afedesiniz kic bir olur ve ve firlama işde götden firlama diye bunlara

      denir. işde böyleleri kuranda gectigi üzere her kipirtiyi kendi

      aleyhlerine zannederler ve bunun icin Akp aman darbe yapcaklar diye

      askeri yikdi anayasayi yikdi tc yi yikdi yakinda cumhuriyetide yikarsa

      şaşmayin cünkü ayaklari üstünde gelen yikilmadim ayakdayim deyen direnen

      ahmaklar azrail boynuna kancayi takip sürüdügünde hadi gidiyoz

      dedigindede direnirsin sen gitmeceeeeen gitmeceeeen diye herhalde ahmak.

      Akpyi yiktirmaycaaaan ikitadardan inmeyceeeeen amma boşuna ugraşma

      götden firlamalarinda canini yine Azrail aliyor boşuna direnme dünyaya

      kazik cakmaycaksin .birgün sende istesende istmesende o iktardan

      kopcaksin.


      işde islami anlamayan bölüşmek nedir bilmez zekat nedir fitre

      nedir bilmez kurban nedir bilmez . işde Seda sayan gibi elin malindan

      verirken iyi kendinen zirnik koklatmaz yani tayyip gibi devletin

      malindan sadaka dagitir. ulan o devletin hazinesi, babanin mali degil.

      verceksen biraz kendi kesenden verde, görelim kac kuruşluk

      müslümansin.amma bunuda biz dedikten sonra degil biz demeden ne kadar

      yapmisin ona bakilir. degmenine biz su dökünce dönmesi sana fayda

      getirmez onun sevabi bizim irmaga akar.


      ömere geydigi cübbesinin hesabi sorulurken ,bu firavunlarin,

      yattda tatil yaptiklarinin hesabi sorulmaycak ha, 10 tane

      koruma,mercesdes makam araclari ,ucaklar, yatlar ,katlar .gecenlerde

      ortadan kayboldu diyorlar yatta tatil yapiyordu, nerden bu yatlar katlar

      fabrikalar, babandanmi kici ciplak babandanmi kaldi tayyip bey. beytül

      maldan yee, ye, ye böyle semir, semir birde, elimden cikar diye, ona

      buna saldir . senin insanliginada müslümanliginada tüküren ben emi.


      sen hakkinn kapsindan dünyay gecerken egilmesini bilmiyorsan dik

      kabak degilde kafasi yukarda geldiysen yolun ters tayyip dikkat götden

      firlama olmuşun demekdir.insanin yolu toprakdan geldik dik kabak topraga

      dogru yoksa sen gibi yikilmaycan yikdirmaycan diye direnmek degil .

      caninida vereme iniliye iniliye ver inşallah.


      işde giriş kapisinin insan boyundan kisa olup insan eglilerek

      gececek şekilde yapilmasi musa ümmetine verilen emir ve musa ümmetine

      farzdir. bizimde bunu yapmamiz edebe uyugun olandir. yani kapilar öyle

      kocaman kocaman olmayacak yani kapilar insan giren kapilar insan

      boyundan kisa olcak amma arac giren kapilar yükleme yapilan kapilar

      elbet yüksek olabilir.


      ve evin kapisi rahimde oldugu gibi alttan yukari merdiveni olmali

      yani kapisi rahim gibi bir acida aşagi acilmali. amma günümüzde büyük

      mobilyalar oldugundan ve onlari gecirmek icin büyük büyük kapilar olmasi

      gerekmekde ve bu sünnet ihya edilmemekdedir. ve evini bu düzende yapip

      bu sünneti ihya edenden rabbimde musa aleyhisselamda muhammed

      aleyhisselamda razi olsun inşalllah.


      Rabbim inanan kullarina önce mütteki olup anne babassina iyi

      davranip anne babayi bulmayi ve ilk evine dahil olmayi ilk evini bulan

      babyi bulan kible degiştirip annesine yönelmeyi anneyi bulan, bu

      seferde, hergelen fiili, yapacagi meslegi ile gelir kurali geregi yönünü

      yolunu secmeyi ve tora yani cikis kapisina varinca ve düzenli fiiller

      düzenli bir sistem ile yaşar ve bu sisteme biz sünnet yolu deriz ve

      sagdan giyer sagdan girer saga dogru yatar ve irregular durumlarda

      banyoya soldan girer yani hamam böcekleri soldan girenlerdir yani banyo

      misafirleri yani yine akbabalar leş yiyenler on parmagi ile yiyenlerdir.


      Rabbim bu dünyadayken gözünü acip ileriyi görenlerden eylesin ve

      varacagi zati müşahede etmeyi nasip eylesin. ve kapisindan sünnete ve

      adaba uygun cikanlardan eylesin ve fiili düzenli fiillerden müslüman ve

      müminlerden eylesin inşallah.




      Elfatiha massalavat.




      Başağaçlı Raşit Tunca


      Vaazi mp3 olarak indirmek icin linke sag tikla farkli kaydeti sec


      efsane1turk.net/Resimci/Dosyal…boynunu-egipte-gecmek.mp3