Allah Güzeldir, Güzeli Sever (Karoglanin 13.08.2013 Vazi)

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Allah Güzeldir, Güzeli Sever (Karoglanin 13.08.2013 Vazi)




      Allah Güzeldir, Güzeli sever


      13. 08. 2013 Sali


      Euzubillahimineşşeytanirracim




      Bismillahirrahmenirrahim


      El*habi*satü lil *habi*sine , vel*habi*sune lil *habi*sati.


      Vettayyibatü littayyibine vettayyibune littayyibati.


      Ülaike Müberreune mimma yagulun.


      Lehüm magfiretün ve rizgun keriym.


      Sadakallahul aziym. Nur Suresi 26


      Euzubillahimineşşeytanirracim




      Bismillahirrahmenirrahim


      Her türlü pislikler ve ve pis ruhlar pis ve habis ruhlar icindir ( habis şeytan ve ona satilimişlar icindir.)


      Ve mikroplar pislik icinde halkolanlar icindir yani mikroplar mikropluk , hastalik ve pislik icindir.


      Her türlü temizlik ve temizler temizlenmiş ve temizlenenler

      icindir. Ve temizlenip mikroplardan arinmak hijyen sahibi kimsler

      icindir.


      Ki o hijyen sahibi temizlenen kimseler tamda onlarin dedigi arinan temizlenen nurlanan ve işik sacan kimslerdir.


      Ki onlar icin Her türlü azab ve hastalikdan ve pislikten korunma

      yani magfiret ve bagişlanma vardir. ve keriym olan Allahdan ikramin ve

      rizkin keremlisi, yani arisi durusu safi ile, taltif ve ikram vardir.


      Gercek sözün sahibi Azamet li olan Allah dir. Nur suresi 26 . ayet


      Allahümme salli ala Muhammed sahibul Ravza


      Allahümme salli ala Muhammed sahibul kevser


      Allahümme salli ala Muhammed sahibu zevceyi Tayyibe


      Allahümme salli ala Muhammed sahibu evladi Tayyibe


      Allahümm e salli ala Muhammed ehli beyti Tayyibe


      Allahümme salli ala Muhammed Ashabi Tayyibe


      Allahümme salli ala ibrahim Sahibul Tayyibat (Hijyen sahibi kimse)


      Allahümme salli Sahibu zemzem Hacer ve ismail maaü tayyibe


      Allahümme salli Alla Mehdi, Zürriyeti Tayyibe


      Allahümme salli ala Hizir Sahibul Nurut tayyibe


      Allahümme salli alel müminine vel müminat sahibuttarikati tayyibe


      Allahümme salli ala ehli cennet sahibus siratel müstakim.


      vel azabu lil ehli cehennem liennehü habisatül habisine ,sahibul

      rizkil zakkumiyne, maül haririyne,ahlakül gadabiyne,ifsadehüm lil

      ardzine vessemavat,liennhüm hasiydinel müslimune vel müslümat vel

      müminiyne vel müminat,vel adavatel müslimune vel müslümat vel müminiyne

      vel müminat, ülaike hüm hiyalel küllü seyyyiat ve cürmül mücrümat ve

      ehli küllü zarari tazarruat,....


      Allahümme salli ala cebrail, mikail, azrail israfil vel melaiketül mükarrebun, ülaike hümül letaifun,


      Ve sallu ala sahibul ismet cemi il enbiyai vel mürselun.


      Yolculugumuza başliyoruz.


      Şeriat: yani Allahü tealanin kurallarini icine alan din, yani

      güzel ve insanca yaşamanin kurallarinin, üc temel yasasi vardir. bunlar:

      ilim, amel ve ihlasdir.


      bir insanin, bir hareketin, fiilin veya eşyanin veya hayvanin

      veya nebatatin iyi ve yararli oldugunu anlamasi üc cihetledir. birincisi

      onun iyi ve güzel oldugunu, ilmen bilmesi. mesela( temsili misal) süt

      yararlidir. insani büyütür kemiklere faydalidir. acligini giderir, bütün

      besinler icinde derc olmuşdur ve ilk dogan cocuk veya hayvana, Allahu

      teala ic güdüsel olarak vücüt sicakligindaki sütü besin olarak vermiş ve

      yeni dogan cocuk veya hayvan, annesinin memesini ve sütünü arar dogar

      dogmaz. peki öyle ise o zaman, süt veren annede, cocuk icin iyidir ve

      yararlidir ve sevilir, aranir. yine inek süt veren hayvandir, ve sütü

      icilebilen hayvandir, yine oda sevilir, beslenir ve aranir. ve yine

      inege süt veren otlar temizdir, ve inekler ,onlarin hangilerinin zehirli

      ve pis olmadigini bilir,ve onlarin semizini faydali olanlarini bilir

      secer, ve otlanir. ve böylece süt veren otlarda sevilir ve yine saman ve

      yemde sevilir. hicbir koyun veya inek sütüne zehir kariştircak olan

      zararli otlari yemezken, nasil oluyurda insanoglu, insanada, hayvanada

      zararli, klonlama ve gdolu yiyecekleri, bozuk ve zararli yiyecekleri

      secmeden yemek mecburiyetinde birakilir. ve böylece, binbir ceşit

      hastalik eza ve cefa türemiş ve, insanlar sagliklarini kaybetmişler, ve

      yine bu seferde, yine o zararlilarin, zararini yok etmek icin, bu

      seferde onlarin ziddi olan maddeler ilac olarak verilir olmuş ve

      tatlininki aci, iyinin kötü iken, temizinki pis ve mikropludur .ve

      böylece iyileri ve temiz ve saflari bozan insanoglu, bu seferde iyilerin

      icinde sanki zehirli ot yiyen koyunlar gibi, halbuki hicbir koyun

      zehirli ot yiyip süt fabrikasinin zehirli süt üretmesine, icgüdüsel

      olarak izin vermez iken. insanoglu gdolu yiyecekler ile, insanliga

      zararli, zehirli yiyecek ve nebatat ürettiler. ve temizin icine pis

      kariştirdilar. güya neymiş hijyenik olunca temiz ve tayyip olunca

      mikroplara karşi dayanikli olmuyor ve bu yüzden cabuk cürüyüp bozuluyor

      diye ,onun genine pis ve habis şeyler kariştirip yani necis olan hinzir

      yani domuz genine bulayip, boca edip veya krokodil veya hertürlü zararli

      ve mikroba karşi dayanikli olan, ve leş ve pis şeylerden beslenen

      hayvanlarin, ve pis ve necis bitkilerin geninden kariştirip, onlarinda

      pis ve necis olan mikroplara karşi dayanikli olmasini saglaycak birer

      antikor olan mikrop kazanmasini sagladilar. ve böyle olunca koyunun

      Allahin rahmeti ile, ve icine koydugu zehirli ve zararli otlari yememe

      bilgisini, hice saymiş oldular. ve böylece insanoglu, kendi eliyle

      kendisine necaset bulaştirarak, hic hasta olmamayi veya hasta ise iyi

      olmayi planladi. hatta ve hatta böylece hic ölmeden yaşamayi

      planliyorduki.


      Mehdi geldi ve bu hain palanlari yapan bilim adamlarinin oyununu

      bozdu ve 2003 den sonra insanlar bio ve dogal yiyeceklerin insan hayati

      icin ne kadar önemli olduklarini anlamaya idrak etmeye başladilar.


      Ve başta yazdgimiz ayette gecen, temizler temizler icindir, ve

      pis ve necis şeylerde mikroplar ve pis kimseler icindir. ayetinin manasi

      ortaya cikmiş oldu. emme bu yemekde temizlik olsun, amma bu giymekde

      temizlik olsun, amma bu eşyadaki ve evdeki hijyen ve temizlik olsun,

      veya veya hatta evlenmekde ve eş seciminde de,Allah kizlara bekaret zari

      diye bir kalkan koymuş, ve böylece kadininda temiz ve tayyip

      olanlarinin belli olmasini saglamiş. ve tek eşliligi kabul etmiş ve

      böylece soyun ve sülbünde, temiz bir soydan tayyib olarak devam etmesini

      saglamak icin evlenmeyi şeriatina dahil etmiş, ve soy zincirini bozan

      ve cocugun kimliksiz ve cibilliyatsiz karektersiz olmasinin önüne gecmek

      icin, zinayi haram kilmiş. ve ahlaki haseneyi peygamberine cebrail ile

      ögretmiş, ve onunda ilmen bildikden sonra, o bildigi ilimle amel etmesi

      sonucu, sünnetler meydana gelmiş. ve kuralli ve temiz ve insanca

      yaşamanin sirlarini, bilerek ve tatbik ederekden ,Ashabina, eş ve

      dostlarina, arkadaşlarina ögretmiş. ve bugün bunun ismi peygamberin

      sünnetleri dedigimiz hususlar ortaya konmuş. ve böylece


      kuranda gecen salihlerle beraber olun ayetinin tefsiri ortaya

      cikmiş. ve temizler ve iyiler ile beraber bulunun ayeti. yani işde bozuk

      kimseler dünyadaki mikroplar gibidir. ve onlar temiz olanlar ile savaş

      halindelerdir ve dikkatsizlik ve kafirlik ve dinsizlik ve peygamber

      inanci olmayanlar, işde böyle zararli mikroplar gibi her bir kafir

      günahi ve, ve günahlara eyilimi dogrultusnda islamin yasak ettigi bir

      ahlak üzerine olup, işde aynen nasil bir grip mikropu grip yaptigi,

      yahut andigimiz yerden uzak, kanser mikropu kanser, verem mikropu

      verem,... yaptigi gibi, işde bu kötü ahlakli kimslerde yaptiklari kötü

      aalaklari ile toplumu, dünyayi ve semayi fesada ugratirlar. ve müfsid

      aynen güvenin temiz bugdayi fistigi kemirip yenik ekin tanesi denilen

      yani( keasfin me kül ) denilen duruma düşürdügü ve böylece yenmez hale

      getirdigi aşikaredir. ve yine hirsiz toplumu bozar, alkol toplumu bozar .

      yani alkollu arac kullanir kaza yapar, alkollu kavga eder, alkollu zina

      eder ne yaptigini bilmez ve dogacak cocuk babasi beli olamayan zina

      cocugu olur. yine kural tanimayan biri toplumu bozar, mesala kirmizida

      gecen biri bir yayayi carpabilir, veya heran kaza yapabilir,duran birini

      öldürebilir. işde din ve şeriat insanca yaşamanin kurallaridir. her kim

      şeriata ve toplum kurallarina aykiri hareket ederse, o kimse, ya kafir

      olur, ya mücrim olur, ya müfsit olur, yada münafik olur, veya vicdansiz

      vahşi olur ,veya müminlere hased eden hasid olur, veya yine Allahin

      dinini ve fizik kurallarini kötüye kullanan sihirbaz ve kaşif olur, veya

      elinden dilinden kötülük akan bir müseyyi olur, veya hep bana diyen

      cimri olur ,bahil olur veya iyiye güzele, gözlerini kapatan ,(summun

      bukmun umyun fahüm la yerciun), olan cahil olur.


      işde şeriatin birinci yasasi ilmel yakin derecesidir.ve ilmen

      bilen bir insan, iyi ve kötüyü ayirt edebilen bir insan rüşdüne

      ermişdir, ve artik o kimse sorumluluk sahibidir. ve o kimse yalniş

      yaparsa cezaya ehil ,ve iyide yaparsa kazancina ve faydasina mazhardir.

      ve bildikten sonra ikinci derece aynel yakindir, yani bildigi ile amel

      etmekdir. bir kimse, bir adamin altin cikarip sattigini görmesi ve

      böylece zengin oldugunu görmesi o kimsece bu iş iyi bir fiil ve iş olrak

      kabulu şayandir. ve bunu görünce aynel yakin olunca, artik o kimsede,

      altin aramaya başlar,velevki bulmasada, bulup satmanin faydali olduguna,

      inanc getirmişdir. ve bulup satanida bizzat görmüşdür, ve bu sayede

      zengin oluncaginida bilmişdir. ve bunu bilen birisinin, tarlasindada

      altin oldugunu bilmesi halinde, kim o kimseyi tarlasindaki altini

      cikarip satmakdan alikoyabilir? ancak ve ancak kötü kimseler o adami

      öldürüp tarlasini ele gecirip zengin olmak isteyen hirsiz ve haydutlar

      engel olabilir.işde şeriatin ikinci yasasi ögrendigi ilmin faydasini

      görmüş kimselerdir, ve böyle kimseler, bir defada o cikardigi altini

      satinca, para kazaninca, bu sefer bu işe dört el ile sarilir,ve artik

      amaci gayesi artik onunda böylece zengin olabilcegi oldugundan, o işe

      bütün gayretiyle sarilip yapar. böylece niyeti belli olur, bunada biz

      halis niyet derizki, yani ihlas yani artik işine ihlasla sarilir. yani

      bu bir temsili misaldi, işde şeriatte ve islamda, böyle insani dünyada

      da ahirtedede ferahlar ve kurtulanlar yurduna götürcek, ve onu manen ve

      madden zengin etcek, icinde altin, gümüş, zebercet, elmas dolu bir tarla

      gibidir. her kim ihlasla halis niyet ile ve dört ellle dört kolla

      şeriati garrai muhamediyeye sarilir ise, işde dünyasida ahiretide mamur

      olur.


      tarikatlarda derlerki bu kapi yokluk kapisi. haaşa haaşa, Allah

      yoluna girenlere cimrilikmi ediyorda, yokluk kapisi olsun. temiz olmak

      demek fakir olmak demekmidir. temiz ve tayyiplerin yolundan gitmek illa

      cile cekmeyimi gerektiri.beş vakit abdest alip hijyen saglamak, yine

      tuvalette taharet edip hijyen saglamak, yine temiz yiyip temiz giymek,

      fakir olmayimi gerektiri. yahut kirmizda gecmemek demek bir mihnet ve

      cilemidir? yoksa cile başina, kirmizda gecip kaza yapincami gelir bir

      düşünün. eger sen kurala uyarsan, kirmizida gecmezsen, ve her insan

      kirmizya dikkat edip kirmizida gecmezse, ne sen kirmizida gecip kaza

      yaparsin, nede başkasi kirmizida gecip sana vurup kaza yapar. o zaman

      mihnet ve cile şeriata uyan ve tarikata girenlerde degil, şeriati ve

      kurallari ihlal edenlerde olur. neden peygamber bir girip oldu, yatti

      kalkamadi, yahut peygamberin bir midesi agridi, kivrandi durdu diye,

      hadisler yok. cünkü muhammed şeriatin sahibi o ki kurallara uyarak

      yaşadigindan onun zamaninda onlara gelen doktora, doktorluk dersi vermiş

      ve, benim ashabim acikmadan yemek yemez,ve doymadan sofradan kalkar,

      böylece hasta olmaz demişdir. ve o doktur , alti ay onlarin icinde

      durmuş ve ashabdan hasta olan olmamiş. bu gün niye hastaneler insan ve

      hasta kayniyor. neden? cünkü temize dikkat etmemekden, temiz yiyip temiz

      giymeye, hijyene, güzel ahlak sahibi olmaya, dikkat etmediginden, hani

      ahlakin ne alakasi var diyceksiniz, mesela alkol yasak, alkol alir adam

      kaza etmişdir, kolu bacagi kirlimişdir hastanededir. yine zina etmişdir

      hapse atilmişdir, yine kötü ahlaklidir, hirsizdir ev sahibi yakalayip

      vurmuşdur yine hastanallik ve hapsanelik olmuşdur. öylese nasil olurda

      müminlik ve müslümanlik: cile ve mihnet ve yokluk ve fakirlik demek

      olsun.


      evet elbete biraz cile ve mihnet olcak yani erinmeyip kalkip

      abdest alcan, kalkip namaz kilcan, alkol icmemek icin gayret göstercen,

      kirmizda durcan ,yeşilde gececen, bir ay ramazan orucunu tutacan, tabiki

      nasil o adam, tarlada altini bulmak icin calişip gayret gösteriyor ise

      sende bu kadar zahmete ve mihnete gögüs gercen. sana zina teklif eden

      kizi kadini bulunca ona direncen onunla zina etmedigin gibi zinanin kötü

      oldugunu onada ögretcen. temiz ve temizleri sevenlerden olcan. nasil

      mikrop girmeyen beden hasta olmaz ise, işde şeriata, insanca yaşamanin

      kurlarina, kuran ve sünnete uyan kimsede bedbaht ve cilekeş olamaz.

      ancak ve ancak işde bir kötü kimse nasil o adami öldürüp altin elmas

      tarlasini ele gecirmeye calişabilirse, işde müfsid münafik kafir mücrüm

      münafik kimselere karşi tedbirli olup muhammed ve ashabinin, hendek

      kazdigi gibi, onlarla araniza set ve hendek cekmeni, ve tedbir almaniz

      gerekir ve gerektiginde muzurun katlinin vacib oldugunu bilmek gereki.

      yani eger sen mikropu öldürmezsen mikrop cogalir ve seni öldürür. yani

      ana kural muzurun katli vaciptir. işde Allah yolunda cihatin manasinada

      da kisaca deginmiş olduk. neden Allah yolunda cihat emredilmiş anlayin

      yani eger hirsiza ceza verilip hapse atilmaz ise, ve hisrsizlar bir

      toplumda kol gezerse nasil o toplumda refah bozulur ise işde kafirlik ve

      insanlara kötü ahlak bulaştiran insanlarin, o toplumdan

      uzaklaştirilmasi ve öldürülmesi işde Allah adina cihat etmekdir yoksa

      haksiz yere adam öldürmek degil. Allahu ekber deyip mümin kardeşini

      öldürmek, yahut hiristiyanlari veya bir yahuduyi öldürmek degildir

      cihad. cihad ancak ve ancak toplumu ve insanligin huzurunu refahini

      bozanlarin ve insanlara pislik hastalik ve mikropluk edenlerin

      cezalandirilmasidir. yoksa iktidar icin adam öldürmek cihat degildir.

      birde öldürürken ahmaklar Allahu ekber deyip öldürüyürlar . ahmak işde

      ne deycen ne anlatcan ,ahmagin bunlarin cihaddan anladigi adam öldürmek .


      işde bu yüzdende iyiler hep bilrikte olmali ve salihlerle beraber

      olun kurali, dünyada işler hale gelmelidir. iyilerle beraber olanlarin

      başi beladan ve hastalikdan ve cileden kurtulur olmalidir.


      Temizler temizler icindir ve bu yüzden her işinde aşinda temiz ve

      tayyipleri tercih etmelidir.işde cennet bu yüzden temizller yurdudur

      orda pislik ve kötülük olmaz ve oraya giremez girerse işde adem gibi

      hata edenler ve azazil gibiler dişari atilir.


      şeriatten sonrada tarikat gelir. tarikat demek yol demekdir. yani

      nasil ankara, ankara oldukdan sonra istanbul, istanbul olduktan sonra,

      insanlar ankaradan istanbula bir yol yapmişlar, ve dün bu yol, patika

      yoldu ,sonra genişledi, eskiden yürüyerek giderken, sonra at ile

      gidildi, sonra araba ile, bu gün yollar asfalt oldu , ve en sonunda

      otoban oldu. ve dün üc gün süren yol, bu gün iki saat oldu ise. dün

      yolda cile ve mihnet var iken, bu gün en lüks araba ve ucaklar ile

      yolda, yolculukda cile olmakdan cikmiş, ve keyifle ve zevkle gidilen

      yolculuk edilen bir cag ve zamana geldik. o halde ey insanlar eskiden

      mihnet ve cile dolu olan tarikat yolu, artik bu günde,ayni otoban ve

      lüks arabalar oldugu gibi, rabbim mehdi bereketine ,otoban ve lüks

      arablar gibi zevkli bir yol ve yolculuk etmişdir. işde mehdi seyri süluk

      etceklere yolun güzelliklerini göstermekde, ve her insan iyi ve güzeli

      görünce, haala, kötülük ve kafirlikde direnirse, onlar zamanin

      mikroplari ve hastaliklaridir. ve ey mehdi cemaati, böylelerinden uzak

      durun ve onlarla araniza büyük hendekler kazin, yani araniza gecilmeycek

      mesafeler koyunuz. yoksa bu devirde eger ayaginiz kayarsa ucurum cok

      büyükdür kurtuluşunuz olamaz.


      esteuzubillah


      velev en ehlel gura eamenu vetegav lefetahna aleyhim berakati

      minessemai velardz velakin kezzabu fe aheznahum bima keanu yeksibun.


      sadakallahul azyim. Araf suresi 96




      estezubillah


      (şuayb aleyhiselamin ümmeti ve köylerine)


      eger o millet ve köyler ve memelkettekiler eger iman edip,

      Allaha gerektigi gibi inanip takva ve yakin ehli olsalardi, onlara yerin

      ve semanin bereketlerini nimetlerini acmazmiydik. fakat onlar, Allahi

      ve peygamberini ve dinini yalanlayanlar oldular, ve bu yüzden kendi

      azablarini ve cezalarini kazanmiş oldular.


      sadakallahul azyim.


      işde bu ayet Allahin inananlara cile ve mihnet degil bilahssa

      bolluk ve bereket kapilarini acacaginin apacik delilidir. yoksa Allah

      cimri degildir, müminlere fakirlik ve cile, mihneti layik görsün.


      Allah inanip Allaha yaklaşanlara, dünyanin ve semanin bereketi

      acikmiş. amma işde Allahi ve peygamberlerini ve dinini yalanlayanlar,

      kendine yazik edenler olurlar. ve böylece hastalik, kaza bela cile ve

      mihneti ve azabi kendi leyhlerine kazanmiş olurlar. ve aynen alkol haram

      iken alkol icip kaza edenin kendine kendi tercihi ve yaptigi fiili ve

      ameliyle, cezayi ve cileyi mihneti secip ,bulmasi gibidir. hakmidir?

      hakdir.hakedene ceza vermezsen toplum bozulurmu? bozulur. öyleyse


      cehennem ve cennet hakdir ve din ve şeriat: ademden muhammede insanca yaşamanin kurallaridir.


      O zaman bu devirde ve eski devirde Allahin cizdigi yoldan giden

      tarikat ehli istikamet ehli kimselere, cile ve yokluk degil bilhassa

      nimet ve bereket varmiş. ve herkimde insanca yaşamayi birakip kötü

      hayvan ve mikrop gibi habis ve pisligi tercih ederse, vay onaki, onlar

      kendine yazik etmişlerdir. ve böylece kötülerden olunca, niye cehnneme

      gittik demesinler, cünkü başta yazdigimiz ayetde ne buyruluyor

      ,habislerde mikrop ve pisliklerde mikroplar yani şeytanlarin azigi ve

      cehhenem icindir. yani cehennem ahalisidir onlar.


      Rabbim şeriati muhammediyeye uyup, insanca yaşayip, temizlerle

      salihlerle beraber olup, temizlerin yurdu cennetine dahil olmayi, ahir

      zaman, muhmmed ve isa ümmeti, mehdi cemmati olmayi, inanan ve Allaha

      yakin giden kullarina, takva ehline nasip etsin. yaptigi amelin ilmini

      bilmeyi, sonra onun dogrulugunu ve faydasini, bizat aynel yakin görmeyi,

      ve sonra ihlasla islama ve şeriata sarilmayi nasip eylesin.




      Elfatiha massalavat.




      Başağaçlı Raşit Tunca


      Vaazi mp3 olarak indirmek icin linke sag tikla farkli kaydeti sec


      efsane1turk.net/Resimci/Dosyal…ezeldir-guezeli-sever.mp3